-0515-442328-

woensdag 2 juli 2014

waardering van schaarste

Ik was verbaast; Mischa Coster vertelde tijdens zijn presentatie bij de SMC055 dat we schaarste waarderen. Dat schaarste ons helpt om nog sneller te willen beslissen, dat princiepe kende ik wel. Maar dat we schaarste waarderen.....

Welke snoepjes zijn lekkerder, die uit de volle pot of die uit de bijna lege pot? Ik dacht, er zit vast wat achter, dan zullen de snoepjes uit de volle pot vast lekkerder zijn, omdat we dan denken dat er minder (vieze) handen in hebben lopen rommelen. FOUT!
We waarderen schaarste, en dus zijn de snoepjes uit de pot die bijna leeg is het lekkerste (denken we). Zou dat dan ook direct de reden zijn waarom ik het liefst in een restaurantje ga eten waar nog maar een tafeltje vrij is ipv een hele hoop tafels? In het buitenland letten wij altijd extra op waar veel lokalen mensen zitten, daarvan denken wij, dat we daar lekkerder kunnen eten!
Je begrijpt wel dat ik met een hoofd vol vragen naar huis ben gereden. Het borrelt en het bruist dan daar binnen in mijn hoofd. Hoe kan ik deze kennis weer vertalen naar onze eigen camping? Wat kan ik doen om met deze schaarste aan de slag te gaan? We hebben wel eens een pot met snoepjes op de balie staan, voor onze gasten, om even lekker van te snoepen. Ik heb dan altijd de neiging om de pot zo optimaal mogelijk steeds af te vullen, nu weet ik dat ik er beter voor kan zorgen dat er maar een klein beetje nog te pakken valt. Dan smaken ze in ieder geval wat lekkerder! Maar de rest, ik moet er nog maar eens rustig op gaan broeden, of heb jij een goed idee? Wees welkom, de polletjes Watersport camping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg



Geen opmerkingen:

Een reactie posten