-0515-442328-

maandag 28 juli 2014

Prioriteiten stellen

Het is hoogseizoen en we worden geleefd. Geen saai moment en hele lange dagen! We kunnen niet alles doen wat we graag zouden willen kunnen doen, en dat betekent vooral, prioriteiten stellen!

Makkelijk is het niet, want de hulpvraag komt van alle (ook onverwachte) kanten. Om je even een beeld te geven: Ik zit aan de telefoon, er lopen gedurende het telefoongesprek nieuwe gasten de receptie in en ik hoor een bliepje (telefoontje achter het huidige telefoongesprek).
Dan loopt Siert, onze werkstudent binnen. Het lijkt trouwens wel of het altijd hier op de camping hollen of stilstaan is. of iedereen collectief heeft afgesproken, dat ze tegelijkertijd hier in de receptie komen met een vraag. Gelukkig is het hier geen eerste hulpdienst en hebben de mensen vakantie. Dat scheelt al enorm want dan heb je iig met heel; wat minder stress te maken. Mensen hebben nu wat meer de tijd dan gemiddeld, zal ik maar zeggen! Maar welke volgorde houdt ik aan en waar selecteer ik op?

Ongeacht de volgorde van binnenkomst, wacht ik altijd het langst met het helpen van onze medewerkers. Sterker nog, heel vaak kunnen ze me helpen bij het oplossen van hulpvragen die onze gasten dan stellen!
Ben ik een gast aan het helpen aan de balie en de telefoon gaat, dan vraag ik de gast of ik heel even de telefoon op mag nemen, ik vraag aan diegene aan de telefoon op welk nummer ik hem zo mag terug bellen, noteer het nummer en vertel dat ik hem asap terug bel, en hang op. Ben ik aan de telefoon en daarna komt er iemand binnen, dan laat ik hem of haar duidelijk zien dat ik hem heb gezien! Hij weet dan dat ik hem ook asap zal gaan helpen! Het gevoel dat je gezien bent, maakt al dat het wachten niet meer zo heel lastig is. Wachten tot je geholpen wordt, voelt toch vaak aan als verloren tijd.
En dan na de hoos aan vragen, als het weer iets rustiger is, dan ga ik kijkne, wat is een kort klusje, wat duurt langer, Wat is heel belangrijk om asap te fixen en wat is niet belangrijk?
Dan komen we er wel, en worden die dingen gedaan die belangrijk zijn, belangrijk om onze gasten een droomvakantie te kunnen geven.
Want dat is waarvoor we er zijn! En dat doel staat (vooral in het hoogseizoen) boven alles!
En dus is zoiets als met ons gezin gezamelijk eten even niet zo belangrijk, dat komt wel weer wanneer we het hoogseizoen hebben gehad. Nu moeten we even knallen en gaat het vooral over:
Hoe krijgen onze gasten hun droomvakantie!

Heb jij nog even tijd en zin om er tussenuit te gaan, wees welkom! De Sneekweek begint bijna en het hoogzomerse weer komt er weer aan! Bel je ons op 0031 515 442328
De polletjes, Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten