-0515-442328-

donderdag 17 juli 2014

Het improviseer theater

In het hoogseizoen hebben we hier veel gasten, en daar waar veel mensen samen komen, daar gaan de dingen zomaar anders dan de planning was! Dat betekent dat we veel moeten oplossen met een hoog improvisatie talent. En dan ook nog eens met een hoog podium gehalte, want de kijkers zijn vooral op ons gericht!

Maar de eerste stap van improviseren is heel goed, tot in de kern weten, wat er moet worden opgelost. Daarvoor is een goed beeld essentieel. Verbeeldingskracht is dan ook erg handig om te bezitten!
Wanneer mijn vader mij en mijn broer en zusje vroeger naar bed bracht, deed hij altijd een Winnie de Poohtje. Wij mochten elk dan een woordje zeggen, en mijn vader vertelde dan een verhaal waarin die drie woordjes een rol gingen spelen. Heel vaak kwam er een krokodil in het verhaal voor. p een avond was ik in het verhaal bij een vennetje in het bos samen met mijn jongere zusje. Een hele grote krokodil was op steenworp afstand van ons....Een zeer gevaarlijke situatie natuurlijk en toen.....ik kan me nog goed herinneren dat ik de held was door een hele grote, sterke tak, dwars in de geopende bek van de krokodil te plaatsen. het gevaar was opgelost, en ik, ik was natuurlijk de grote held! Je kunt je voorstellen dat ik daarna heel goed sliep! Welk kind wil nu niet de held zijn! Held zijn we niet echt, maar we helpen wel flink mee om heel veel problemen voor onze gasten op te lossen. Nu valt het onder de noemer service en gastvriendelijk.

Die getrainde verbeelding van vroeger komt me nu meer dan goed van pas! En ik......ik vertel nu aan onze kinderen af en toe een Winnie de Poohtje.
Wat doe jij om je verbeelding te trainen? Ik ben benieuwd, wees welkom! De Polletjes, Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg


Geen opmerkingen:

Een reactie posten