-0515-442328-

donderdag 24 juli 2014

sociale bewijskracht

Mensen zijn kuddedieren. Sociale bewijskracht beinvloedt onze keuzes veel meer dan dat we denken.  Dus laat dan ook zien dat er al heel veel meer schapen over de dam zijn gegaan! De rest volgt dan vanzelf!

Dat is dan ook de reden dat mond tot mond reclame zo sterk werkt! Ik weet precies wanneer Doris mij verteld dat daar en daar een geweldig restaurant zit, ik er blind op kan vertrouwen dat het dan ook een goed restaurant is! Wanneer Wilma mij een nieuw recept voor een taart stuurt, maak ik een heerljke taart wanneer ik het recept naugezet volg. Iedereen heeft wel van die vrienden die alles van een bepaald item weten. Maar ik vraag me toch nog steeds af of onze doelgroep zich door totaal onbekende zal laten beinvloeden. Nu heb ik persoonlijk eigenlijk al niks met wasmiddelen, maar wanneer mevr. "Jansen' mij in de reclame een wasmiddel aanbeveelt, heb ik toch echt niet het idee dat ik daardoor sneller genegen ben om dit wasmiddel te gaan aanschaffen. Of zou het in mijn onderbewuste wel doorwerken? Wat zeker wel bij mij werkt is de wijze waarop bol.com het doet; "andere die dit boek kochten, bestelde ook..."
Dan ga ik kijken en dan is de pakkans dat ik nog een boek extra bestel zeker 10% groter geworden, schat ik zo in, En ook dat is natuurlijk sociale bewijskracht! Maar het omgekeerde werkt ook, wanneer ik voor mijn gevoel TE VEEL mensen zie lopen in bv. Gaastra kleding, dan ben ik er helemaal klaar mee! Ik wil zeker geen spulletjes die Jan en alleman ook heeft! Teveel "sociale bewijstkracht" werkt dan dus even niet....

Ik geloof in de kracht van het laten zien welk type gast voor onze camping kiest. En met wat voor soort kampeermiddel ze komen, voor welke kanalen we kiezen. Want het bereiken en beraken, dat is de sleutel tot succes, en daarbij heb je, ongeacht welke doelgroep, keihard de betrokkenheid van je gasten bij nodig, De manier hoe je dat doet verschilt, maar dat je het doet, dat is helder!
Ik ben benieuwd hoe jij het doet met je gasten en de sociale bewijskracht, laat je het ons weten?
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten