-0515-442328-

maandag 14 juli 2014

zorg dat je het beste antwoord hebt!

Wanneer we contact hebben met de (potentiele) gast hoeven we nog maar een ding te doen: Hem het beste antwoord geven!
Zo simpel is het, maar is dat antwoord wel zo simpel?

Gisteren was weer zo'n dag (zondag, mooi weer, net voor het hog/hoogseizoen start) dat er tamelijk wat gasten kwamen aanwaaien. Want je weet, heel vaak staan ze gewoon plots voor je. Mogelijk weken geleden wel een brochure aangevraagd, daarna nooit meer wat gehoort. En daar staan ze dan aan mijn balie; "Mogen we even rond kijken?". Ik had kunnen zeggen dat dit mocht. Maar wat is het beste antwoord dat ik heb? Vanzelf weten ze heus wel dat ze overal waar ze deze vraag krijgen, mogen rondkijken! En het feit dat ze aangeven dat ze graag even willen rond kijken, geeft de suggestie dat ze nog helemaal niet een eenduidige keuze hebben gemaakt. Ze hebben interesse in onze camping, ze willen mogelijk hier hun spaarzame tijd gaan doorbrengen, zoveel is duidelijk! Hoe meer ik nu te weten kom van deze gasten, hoe beter mijn antwoord zal zijn. Ik weet met welke auto ze zijn aangekomen, ik zie hun staan en zie welke kleding ze dragen, welke woorden ze gebruiken, ik zie al best wel wat. Maar ik weet nog niet genoeg om HET beste antwoord te geven. Ik besluit het hen zelf gewoon te vragen: WAT is voor jullie belangrijk voor jullie vakantie, want ik zou graag met jullie willen kijken welke plaatsen ik jullie zou kunnen aanbieden, die het beste passen bij jullie wensen en behoeften. En dan is het vooral heel goed luisteren en een beetje helpen. Want over deze vraag hadden ze samen nog niet heel erg goed nagedacht, het was nog meer een soort van gevoel voor ze! Ik probeer ze nog wat opweg te helpen, willen jullie vooral als gezin een plaats met veel privacy of willen jullie liever lekker midden in het strandgedruis?

Door mijn zoektocht naar het beste antwoord heb ik direct ook nog veel meer persoonlijke aandacht kunnen geven dan dat zij hadden verwacht. Dat is dan mooi, want deze combinatie is vrijwel altijd goed voor een 100% score. Tenzij ze niet tot onze doelgroep behoren . Door onze jaren lange ervaring en mensenkennis, is dat vrij eenvoudig voor ons in te schatten. Even later komen ze terug van het rondje camping, natuurlijk mogen wij ze verwelkomen!
Heb jij al je droomvakantie geboekt? En wat was het beste antwoord dat je kreeg om die vakantie daar te boeken? Ik ben benieuwd, laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten