-0515-442328-

maandag 9 september 2013

Leeuwarden gefeliciteerd met culturele hoofdstad??


 Vrijdag midden hoorde we het, Leeuwarden heeft gewonnen: Culturele hoofdstad 2018! Wat een feest en wat een kans! We sprongen een gat in de lucht. We hebben hier in het Friese nu een mooi punt aan de horizon om op te kunnen focussen samen met de drie O's.
De overheid, het onderwijs en de ondernemers, we weten wat we moeten gaan doen. En er is een hoop te doen, dat merkte we maar weer gisteren!

Onze oudste zoon deed mee aan de elfsteden SUP tocht, en natuurlijk wilde wij hem weer ophalen met zijn board vanaf het eindpunt. We hadden al drie keer een rondje gereden maar konden maar geen vrije parkeerplaats in de buurt vinden. Uiteindelijk hebben we onze auto maar geparkeert in het gras, enkele tientallen meters verwijderd van de finish en op een veilige plaats zodat we geen gevaar voor de omgeving konden zijn. Binnen een kwartier kwam ik terug bij de auto en zit er al een print op; 90 € + 7€ administratiekosten. Ik loop naar de Vier(!) mannen die heerlijk in het zonnetje de ene ticket na de ander aan het uitschrijven zijn. Ik vraag netjes aan een van de heren of er wat aan te doen is, ik ben mijn zoon van dit SUP event aan het ophalen, incl. al zijn grote tassen en board. Nee mevr. u mag daar niet in het gras staan!
Het blijft nee, en een andere moeder die in hetzelfde schuitje zit verteld me dat praten geen zin heeft.
Dit SUP event werd mede gesponsort door de culturele hoofdstad en er zijn geen faciliteiten om je deelnemers op te kunnen halen binnen een straal van minstens 300meter?

Ik heb toch het gevoel dat de gemeente Leeuwarden vergeten is mee te denken om samen een dergelijk event mooi en gastvriendelijk te willen optuigen. Jammer, want het evenement zelf was tot in de puntjes verzorgt!
Waar begint en eindigt de verantwoording van het ambtelijk apparaat om proactief mee te werken aan het ontwikkelen van een groot event? ik ben benieuwd naar je reactie!
De polletjes, Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg


Geen opmerkingen:

Een reactie posten