-0515-442328-

donderdag 26 september 2013

stop met het herhalen van het verleden

In 1994 ging ik op onze camping werken met een computer en met een reserverings programma. Vanaf dat moment waren we veel beter in staat de dingen door te kunnen meten. En zo konden we ook gaan meten met welke kanalen we meer of minder succesvol waren.

In die tijd kregen we nog ca. 17% van onze nieuwe gasten binnen via de plaatselijke VVV. En ruim 25% van onze nieuwe gasten kregen we binnen via de ANWB-kampeergids. Geweldige resultaten natuurlijk, en je kunt je voorstellen dat we deze kanalen dan ook de nodige aandacht gaven. Maar in 2008 waren beide kanalen niet meer in staat om zelfs maar 2% van onze nieuwe gasten te kunnen laten kiezen voor ons! Een dramatische teloorgang van de betekenis voor onze camping. We hebben er dan ook voor gekozen om deze kanalen niet meer in te zetten. Stoppen met het herhalen van het verleden!
Dat levert een enorme besparing op, we stoppen geen budget meer in deze kanalen, maar ook onze spaarzame tijd wordt niet meer geinvesteerd in deze kanalen.
Het budget en de energie wordt daar ingezet waarvan wij denken en zien dat die wel waardevol is.
Online, en dan met name in de owned en earned media, daarvan zien we dat de betekenis groot is en daar zetten we dan ook onze budgetten vooral op in.
Heb jij zelf ook gekeken naar welke kanalen welke betekenis hebben (gekregen) en welke conclussies heb jij daaruit getrokken? Ik ben nieuwsgierig, laat je het me weten?
De polletjes, Watersport camping Heeg
 https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten