-0515-442328-

woensdag 18 september 2013

wanneer ben je S.M. expert?

Wat hebben alle expert met elkaar gemeen? Dat ze minstens de 10.000 uren hebben gemaakt binnen hun vakgebied! Alleen talent is niet voldoende dus. Maar wat is een expert eigenlijk?
iemand die door jaren training en ervaring uitermate bedreven is in het oplossen van problemen in een bepaald probleemgebied. Met de term expert of deskundige wordt een deskundig persoon in een vakgebied aangeduid. Een expert wordt geacht veel kennis en ervaring te hebben op een bepaald terrein. Een expert kan als deskundige geraadpleegd worden door een ander, bijvoorbeeld een particulier of een organisatie”(bron: www.woorden-boek.nl en wikipedia.nl)

Ik heb al heel wat jaren en heel wat uren gewerkt in de recreatie. De eerste jaren heb ik me al spelenderwijs het vak eigen gemaakt van grassprietverhuurder. Ik kwam uit de gezondheidszorg en maakte de overstap naar de recreatie. Mede door mijn familie die veelal werkzaam zijn binnen de ict, waren we in 1994 een van de eerste campings met een eigen website. Dat online gebeuren is steeds een belangrijkere rol gaan spelen en heeft steeds meer toepassingen gekregen. Inmiddels knip ik al jaren niet meer de heggen, maak ik de toiletten niet meer schoon maar ben ik ca. 20 uur per week actief aan de slag met social media.
Ik moet als hoogbejaarden van 48 jaar keihard bij proberen te blijven in dit vakgebied en daarom zie je me ook bij div. social media clubs en andere social media trainingen. Ik kan wel stellen dat ik mijn 10.000 uurtjes al wel heb gemaakt met social media. Het lastige is met dit vakgebied, social media, dat het vak zich zo enorm snel ontwikkeld en veranderd, dat ik me af vraag of de 10.000 uren wel hierbij opgaan?
Daarbij speelt het talent dan ook nog eens een rol om expert te kunnen worden.
Hoewel ik in mindere mate beschik over technisch inzicht, durf ik wel te stellen dat ik een sociaal dier ben.
Wat denk jij, wanneer ben je een echte S.M. expert? Ik ben benieuwd naar je reactie, wees welkom de polletjes, Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten