-0515-442328-

maandag 16 september 2013

vrouw of man, doet het ertoe?

Vanmiddag ga ik naar een ronde tafelgesprek met een aantal vrouwelijke ondernemers op het gemeentehuis.
Zou er een verschil zijn tussen mannelijke ondernemers en vrouwelijke ondernemers? En zullen die verschillen zich laten duiden in de ondernemers resultaten? Zou het ondernemerslandschap er beter uit gaan zien wanneer er meer  vrouwelijk ondernemers zijn?

Er spookt van alles door mijn hoofd. Maar ik lijk nergens echt een antwoord op te hebben. Natuurlijk heb ik wel een gevoel bij het een en ander, maar ik kan het feitelijk niet onderbouwen. Ik ga opzoek naar cijfers, google weet immers alles. Maar de beperkte tijd om te zoeken geeft me ook hier geen antwoorden. Maar als ik het omdraai; waarom zijn de vrouwen relatief zo weinig actief en als ze al actief zijn, dan zijn ze veelal minder ambitieus dan onze mannelijke variant. Ook dat zie je in ons landje terug bij de arbeidsparticipatie. En ik vind dat onbegrijpelijk, ik snap het gewoon niet. hoe kun je je als vrouw economisch zo op achterstand zetten? Hoe kan het zo zijn dat je nauwelijks werk maakt van je onafhankelijkheid? hoe kan je kiezen voor wat partime werk en dus jaren lang je cariere op slot zetten? Geen beweging in te krijgen en dat dan voor tientallen jaren. Moet je eens kijken hoeveel geld je dat dan waard is? Maar ook het plezier dat je mist. Want als je elke dag mag doen waar je heel veel plezier in hebt, dan heb je ook zin om er nog meer kennis over op te snuiven en wordt je leven alleen al daardoor stukken rijker. Ik kan nog steeds niet begrijpen waarom vrouwen zich hier in Nederland zo afhankelijk willen opstellen, zeker als je kinderen hebt want we weten toch allemaal dat of je partner of zijn of jouw werk, zomaar afgelopen kunnen zijn! Dan moet je toch in ieder geval voor je kinderen aan risico spreiding doen, zou ik zeggen?

Wat zijn nu eigenlijk de beweegredenen van die vrouwen, weet jij het? Ik ben benieuwd naar je reactie, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten