-0515-442328-

zaterdag 7 september 2013

.....of je bent DOOD!

Ondernemen is om kunnen gaan met

  • fouten
  • risico's
  • tegenstrijdigheden
Je moet oppassen want voordat je het weet ben je dood!

Dat lees ik in een presentatie op slideshare, maar als ik het nu ervoor zorg dat ik geen fouten meer maak, geen risico's neem en tegenstrijdigheden uit de weg ga, ben ik dan nog aan het ondernemen? Kan ik dan nog ondernemen? Met zijn alle hebben we een zo'n grote angst ontwikkeld voor deze drie factoren, en kijk eens wat er dan gebeurt?
We durven niks meer dus kunnen we ook niet meer innoveren. Want juist bij innoveren, maken we veel fouten, nemen we risico's die we niet kunnen inschatten en lopen we tegen allerhande tegenstrijdigheden aan!
Nieuwe dingen doen die ofwel nieuw voor het bedrijf zijn, ofwel nieuw in de branche ofwel nieuw op de wereld, het maakt niet uit op welk niveau, zijn wel de aanjagers voor het ondernemen en dus ook voor het economisch klimaat. Afgelopen week zijn we met Nederland van de vijfde plaats, naar de achtste plaats gezakt, en ik denk dat wanneer we zo doorgaan we binnenkort ook niet meer in de top tien zullen zitten.
Mens durf fouten te maken, neem risico"s en loop tegenstrijdigheden niet uit de weg, durf te leven en onderneem!
Wat heb jij deze week nog fout gedaan? Laat het me weten, want ook van jouw fouten kunnen wij weer leren! Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten