-0515-442328-

donderdag 12 september 2013

.....noem me naief

Samen met andere ondernemers zit ik aan een hele grote tafel en "onderga" een presentatie over personeel & arbied. Driftig als altijd schrijf ik de ene aantekening na de ander op, maar dan....de schrik slaat me om mijn hart.
ZIEKTEVERZUIM!

Heb ik al die jaren geslapen, heb ik mijn kop in het zand gestoken? De overheid maakt met de neiuwe regels rondom ziekteverzuim het ondernemen bijna onmogelijk!
We horen een casus aan waarbij een ziekmelding van een medewerker met nog geen modaal inkomen, het bedrijf al vreselijk veel geld heeft gekost. En dan hebben we het niet over een ziekmelding die is ontstaan door of op het bedrijf maar tijdens sporten in prive tijd!
Ik wist niet dat je als werkgever tot max. 12 jaar verantwoordelijk kan worden gesteld voor de ziekmelding van een medewerker.
Dit zijn risico's die wij financieel helemaal niet kunnen lopen, en dan heb ik het nog niet eens over het bij-effect dat een dergelijk ziekteverzuim op jou geestelijke toestand heeft. Stuk voor stuk spraken de ondernemers met heftige personeelsverzuim voorbeelden over wat het met hen deed. Het is dan moeilijk om weer in je energie te kunnen komen en weer te voelen waarom het ondernemen zo leuk is.
Het is lang niet altijd leuk, het is lastig om je energie te blijven behouden, maar saai is het in iedergeval niet!
Nu ga ik toch maar heroverwegen of payroll toch niet wat voor ons kan zijn, dan loop ik iig niet meer deze risico's!
Hoe doe jij dat met personeel en de risico's die ziekteverzuim met zich meebrengt?
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg


Geen opmerkingen:

Een reactie posten